Arla Protein har nu lanserats i Sverige. Sortimentet består av Milkshakes, Puddingar & Mjölkdrycker, där varje produkt innehåller minst 20g protein vardera.
De nya storlekarna är framtagna för att möta en bredare variation av konsumenters behov och kommer i storlekarna 250 gram, 500 gram och 750 gram.
ADA är Arlas databaserade produktrekommendation som varje månad ger dig förslag på nya produkter anpassade för just din butik.
Arla Deals är vårt intiativ för att minska matsvinnet. Här kan du läsa mer om intiativet, samt om hur Stefan på ICA och Roger på Hemköp gör sina klipp.
Finns det en färskdisk i din butik? Ge kunderna förslag på tillbehör och såser till kött, fisk och skaldjur och öka försäljningen!
En ny undersökning bekräftar att KESO® är en älskad klassiker – både som den är och i matlagningen.
Priserna stiger och svenskarna ändrar sina konsumtionsmönster. Men allt är inte nattsvart. Här får du tips på om hur du säljer mer mejeri.
Du som har en förbutik har säkert redan insett de många fördelarna. Dina kunder blir nöjda eftersom de kan få snabb service och vinna tid.
Laktosfritt är den hetaste trenden i mejerikylen. Det lönar sig därför att ge laktosfria produkter mer plats i butiken.
Från kultdryck i korvkiosken till superhet bland millenials. Så blev Pucko en storsäljare.
Tydlig exponering gör det enkelt för kunden att hitta produkter och ökar försäljningen. Här får du våra 7 bästa tips på hur du lyckas.
Med en måltidsaktivering skapar du en mer inspirerande avdelning och driver merförsäljning genom ett komplett erbjudande på samma ställe.
Eftersom de här produkterna ofta är impulsköp är ett smart knep att låta kunden stöta på dem på flera platser i butiken.
Satsa på billig mat för att hålla omsättningen uppe. Kolla in våra 5 supertips som driver försäljningen!
Här är vårt sortiment som uppfyller alla dessa krav.
Nu kraftsamlar vi mot en ny vision: att producera mjölk med netto noll klimatavtryck.