Blixtnedslag drabbade Arlas leveranser
Vi har pratat med Magnus Cohen som är Arlas kundservicechef.
Hej Magnus, vad jobbar du med?
Jag och mitt team hanterar order, planering av leveranser och kommunikation ut till Arlas kunder.
Hur går det?
Vi har haft en varierande leveranssäkerhet senaste tiden på grund av kapacitetsutmaningar på delar av vårt sortiment och hög efterfrågan. För ett par veckor sedan var det två blixtnedslag som drabbade vårt mejeri i Linköping där vi bland annat producerar yoghurt.
Hur ser prognosen ut framåt?
Vi jobbar hårt med att komma i fas och leverera enligt efterfrågan. Vi uppdaterar prognoserna löpande.
Hur får kunderna informationen?
Information kring brister och när produkten är åter i lager kommuniceras via kundbrev. De finns här på Mina sidor.
Har du någon fråga till Arlas kunder?
Jag vill gärna ha förslag på hur Arla kan bli bättre på kommunikation. Så ge oss gärna din feedback i vårt kontaktformulär!
Arla September 2019