Ny e-handelslösning på Kundportalen

Användarguide

Kundportalen får en ny e-handelslösning som införs successivt under 2023 och 2024. Den ersätter era nuvarande inloggade funktioner som order, reklamation, meddelanden och dokument.

Det finns också några nya funktioner:

  • Hantera flera kundnummer från samma inloggning
  • Skapa order genom att ladda upp excel-fil
  • Skapa en återkommande order

Viktigast att veta  

För dig som kund är det viktigaste att känna till från starten att inloggningen blir knuten till en mailadress istället för ett kundnummer. Ett aktiveringsmail kommer att skickas ut till de mailadresser ni har upplagda i Inställningar på Kundportalen. Så kontrollera gärna att era kontaktuppgifter är aktuella.

Annat att tänka på är att Internet Explorer 11 inte längre kommer att stödjas. Använd istället en aktuell version av t ex Chrome, Safari eller Edge.

Mer information kommer löpande på den här sidan. Kontakta oss gärna på kundservice-mailen om ni har frågor!

Användarguide, ladda gärna ner!