Orderguide

Genom Kundportalen kan du utöver att lägga själva ordern också få en komplett översikt gällande din beställning, från orderläggning till leverans. Detta inkluderar även möjlighet till mejl- eller SMS-aviseringar genom hela flödet. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på 0775-77 11 77.

Beställning

Från startsidan, din översikt, tryck på Börja handla för att lägga en beställning till din nästkommande leveransdag. För att ändra leveransdag, tryck på Se fler leveranstillfällen.

Därefter finns det tre olika sätt att beställa artiklar.

1. Katalog

Skriv in önskat artikelnummer eller benämning i sökfältet, alternativt sortera direkt på produktgrupper i menyn till höger om fältet. Skriv in önskat kolliantal i till vänster om artikelnumret i listan, och tryck Enter för att lägga artikeln i varukorgen.

2. Snabbinmatning

Skriv in önskat artikelnummer och antal direkt utan att behöva navigera i en lista.

3. Min beställningslista

Här kan du själv skapa och spara din egen lista med artiklar som du brukar beställa för snabbare tillgång, eller generera ett förslag på artikelantal baserat på de senaste 6 veckornas beställning för aktuell veckodag.

 

 

Sammanställning

I den gula rutan ser du artiklar och summan av din varukorg. Tryck på Gå vidare för att fortsätta till sammanställningen. Här kan du kontrollera och korrigera ordern innan du skickar iväg den.

Ändra leveransdatum

Tryck på Ändra bredvid leveransdatumet.

Korrigera order

Du kan korrigera artikelantalet genom antalrutan till vänster av varje artikel. För att ta bort en artikel helt, skriv in antal 0 eller tryck på papperskorgen längst till höger i artikelraden.

Radera artiklar/order

För att ta bort alla artiklar, tryck på Töm varukorg längst ner i artikellistan. Notera att din order fortfarande är aktiv, och att du kan fortsätta med den genom att trycka på Fortsätt handla längst ner på sidan. För att avbryta beställningen helt, tryck på Ta bort varukorg.

Aviseringar

Se och ändra aviseringsinformation. För mer information, se separat avsnitt om aviseringar.

 

En order kan korrigeras fram till din stopptid. Tryck på Skicka när du är nöjd med din order.

 

 

Avboka en leverans

Från startsidan, tryck på Avboka leverans. Här kan du välja att till valfritt datum skicka in en Nej tack-order, och därmed avstå din leverans. Om du har serviceorder aktiverat kommer denna inte att genereras om Nej tack-ordern är inskickad. Notera att du bara kan avboka en leveransdag som inte har en registrerad order.

 

 

Alla order

Från startsidan, tryck på Alla order. Här kan du se nuvarande status för dina ordrar.

Aktiva varukorgar som väntar på att skickas iväg eller avbrytas. Klicka på ordern för att komma direkt till sammanställningen.

Registrerade

Inskickade ordrar som finns registrerade i vårt ordersystem, vars stopptid ännu inte har passerat. Dessa är fortfarande öppna för korrigering. Även avbokade leveransdagar syns här.

Bekräftade

En stund efter din stopptid kommer orderns artiklar och antal att bekräftas av oss inför din kommande leverans. I samband med detta ser du här återkoppling om eventuella avvikelser, såsom saldobrister.

Levererade

Här ser du all information rörande din leverans- och reklamationshistorik, inklusive följesedelsnummer. Använd sökfunktionen om du vill se leveranser äldre än två veckor.

Notera att följesedlar i PDF-format finns till höger om varje följesedel, både som fil och att printa ut.

 

 

Aviseringar

Antingen från din ordersammanställning eller inställningar kan du ändra hur och i vilka skeden som du får aviseringar längst ner på sidan. Aviseringar kan skickas till SMS och/eller e-post, som hämtas från dina registrerade kontaktuppgifter.