Genom Kundportalen kan du utöver att lägga själva ordern också få en komplett översikt gällande din beställning, från orderläggning till leverans. Detta inkluderar även möjlighet till mejl- eller SMS-aviseringar genom hela flödet.

 

Lägg en beställning

Från startsidan, din översikt, tryck på Börja handla för att påbörja din beställning. Därefter finns det olika sätt att beställa artiklar.

ny order

Här väljer du sedan önskat leveransdatum.

Levdatum

 

1. Katalog

Skriv in önskat artikelnummer eller benämning i sökfältet. Välj hur antal genom att klicka på + och klicka sedan på den gröna kundvagnen för att lägga till artikeln i din varukorg. 

OBS! Var uppmärksam på lastbärartyp när du beställer artikel t.ex Rullbur, back eller kartong.

Katalog

2. Snabbinmatning

Skriv in önskat artikelnummer och antal direkt utan att behöva navigera i en lista.

Snabbinmatning

 

3. Favoritmarkerade artiklar

Om du har markerat några artiklar som favoriter syns de i denna vy. Du markerar favoriter genom att klicka på hjärtat högst upp till höger av produktbilden. Detta ersätter tidigare funktionen Min beställningslista

Favoriter

 

4. Kategorier

Klicka på knappen nedan för att få fram de olika kategorierna. Välj sedan
önskad kategori och leta fram din artikel. Här syns även era anbudsartiklar om ni har det. 

 

Kategorier

5. EAN-Scanning 

Du kan nu scanna EAN-koden för den artikel du önskar att beställa. Denna funktion kräver att du använder dig av en enhet med kamera
t.ex. Mobiltelefon.

Om artikeln levereras i flera olika kvantiteter och lastbärare kommer du få fram de
olika varianterna och sedan välja den du önskar

EAN

Ändra leveransdatum - Pågående order 

Om du önskar att ändra leveransdatum för en pågående order, kan du nu göra det utan att varukorgen nollställs. Klicka på Ändra datum

Ändra da

 

Sammanställning

Till höger ser du artiklar och summan av din varukorg. Tryck på Nästa för att fortsätta till kassan. Här i orderöversikten kontrollerar och korrigerar du ordern innan du skickar iväg den.

OBS! Du som kund ansvarar för din order, därför är det viktigt att kontrollera innan ordern skickas. Arla godkänner ej reklamationer på felbeställningar av kund.

kassa

Kontrollera

 

 

När du har kontrollerat ordern och allt ser OK ut, klicka på Skicka order

Kontrollera/ändra tidigare order 

Du kan hitta dina tidigare gjorda order från Startsidan -> Order -> Se alla

Orderhist

 

Orderhistorik

Här i Orderhistoriken ser du dina tidigare gjorda order och status. Klicka på en order för att se mer detaljer.

Orderhi

 

Ändra order 

Om du önskar att ändra en order, välj Ändra order. Gör sedan dina önskade ändringar t.ex artiklar, antal eller leveransdatum. Skicka sedan iväg ordern på nytt. 

Ändra