Reklamationer måste rapporteras omgående, dock senast 2 arbetsdagar efter leveransen. Om du misstänker ett allvarligt produktfel, ring Kundcenter så snart som möjligt på 0775-77 11 77.

Arla jobbar varje dag med analys av reklamationer för att förebygga dem och därför är det viktigt att rätt orsakskoder används. Har ni även ytterligare information som till exempel produktstämpling så är det mycket värdefullt för oss.

1. Skapa en reklamation

Från startsidan kan du skapa en reklamation på 2 sätt.

1. Välj Reklamationer-knappen från övre delen av startsidan

rek

2. Från Reklamations sektionen på startsidan, välj Skapa Reklamation

rek2

 

 

2. Välj leverans

Klicka på Skapa Reklamation på den leverans du vill skapa din reklamation mot. Du kan även söka på följesedelsnummer, ordernummer etc. för att hitta rätt leverans.

rek översikt

Här kan du även se dina tidigare gjorda reklamationer och dess status.

3. Välj produkt

Klicka på Ny Reklamation på den produkt som du vill reklamera.

rek5

Har du fått fel produkt och hittar inte den i listan? 

När du fått en annan produkt istället för den beställda, välj den produkt du inte fick och välj Fel artikel levererad som orsakskod. Därefter kan du välja om du vill behålla produkten eller inte.

4. Välj orsakskod

Välj den orsakskod som passar bäst in på den anledning till att du vill reklamera produkten. Alla koder kräver olika typer av information och måste fyllas i för att gå vidare med reklamationen. Var god fyll i så detaljerat som möjligt.

Välj sedan hur många produkter du vill vill reklamera. Antalet skrivs i STYCK. Om du vill reklamera en hel kartong ska du därför fylla i antalet produkter i kartongen (6 st, 8 st, 10 st etc), inte bara 1 kartong.

rek8

5. Granska & skicka in

Här får du se en sammanställning av alla produkter du vill reklamera. Om allt ser bra ut klicka på Skicka.

rek11

6. Reklamationen är inskickad

Efter du klickat på Skicka kommer sidan stå och ladda en stund, men du kan lugnt byta sida eller stänga ner webbläsaren, din reklamation kommer att hanteras ändå.

Du ser sedan dina tidigare reklamationer med status och detaljer under Reklamationer 

rek13