Stötta våra svenska bönders omställning för ännu bättre djuromsorg

Välj färsk mjölk från Arla!

Just nu syns kampanjen ”Det nya kolivet” på TV, i tidningen, sociala medier och ute på stan. Kanske har du sett den och undrat vad det innebär för dig som är kund hos Arla? Det nya kolivet handlar om vår största satsning på djuromsorg någonsin.

Vi vill att alla som köper mjölk från Arla ska känna sig trygga med att den kommer från kor som lever det bästa kolivet på våra svenska gårdar, året runt. Sverige har redan idag den högsta standarden i världen när det kommer till djuromsorg, men nu satsar vi ännu högre. Det betyder bland annat att all vår färska mjölk med märkningen ”Ännu bättre djuromsorg” kommer från kor som får gå ute längre. De har dessutom gott om plats inomhus där de kan vandra fritt, får skön massage från roterande ryktborstar och har mjuka bäddar att vila på. De bönder som investerar i ytterligare förutsättningar för förbättrad djurvälfärd kommer att få mer betalt för sin mjölk.

Vi på Arla är stolta över den här förändringen, och det vill vi att alla som väljer vår mjölk också ska vara. Vi vet att både våra kunder och konsumenter vill göra medvetna val, särskilt när det kommer till mat och dryck. Och många är villiga att betala mer när man vet var maten kommer ifrån, och att den är framställd på ett schysst sätt. Att välja färsk mjölk från Arla innebär att du som kund vill följa med oss på resan mot en mer hållbar framtid. Djuromsorg är en av de allra viktigaste frågorna för oss och våra konsumenter, och vi är säkra på att värdet som genereras genom vårt arbete med förbättrad djurvälfärd kommer skapa lika mycket värde för dig som kund.