Kontakta oss

Kundsupport för våra företagskunder. Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig! Är du privatperson/konsument? Kontakta oss på arla.se/kontakt 

Saknar varor på leverans

Saknar du enstaka artiklar hänvisar er att beställa om varorna till nästa leveranstillfälle och göra er reklamation direkt på kundportalen.

Saknar ni en hel sortren* bur eller en bur med flera artiklar kan vår transportavdelning efterlysa denna. Vi ber dig att kontakta vårt kundcenter på 0775-771177 för att efterlysa dina varor.

Reklamera här

Fått fel varor på leveransen

  • När du fått en produkt istället för den beställda, reklamera produkten du inte fick för att bli krediterad. 
  • Ange sedan det du fått istället, eller för mycket av, och om du vill behålla varan. 
  • Om du fått en väldigt stor mängd fel på din leverans, kontakta vårt kundcenter på 0775-771177 så hjälper vi dig.

    Reklamationen måste rapporteras senast 2 arbetsdagar från leverans

Reklamera här

Har ni fått en hel sortren bur* kan vår transportavdelning hantera denna. Vi ber dig då att kontakta vårt kundcenter på 0775-771177. 

* Hela buren innehåller samma artikel. 

Saknar varor på leverans

Saknar du enstaka artiklar hänvisar er att beställa om varorna till nästa leveranstillfälle och göra er reklamation direkt på kundportalen.

Saknar ni en hel sortren* bur eller en bur med flera artiklar kan vår transportavdelning efterlysa denna. Vi ber dig att kontakta vårt kundcenter på 0775-771177 för att efterlysa dina varor.

Reklamera här

Fått fel varor på leveransen

  • När du fått en produkt istället för den beställda, reklamera produkten du inte fick för att bli krediterad. 
  • Ange sedan det du fått istället, eller för mycket av, och om du vill behålla varan. 
  • Om du fått en väldigt stor mängd fel på din leverans, kontakta vårt kundcenter på 0775-771177 så hjälper vi dig.

    Reklamationen måste rapporteras senast 2 arbetsdagar från leverans

Reklamera här

Har ni fått en hel sortren bur* kan vår transportavdelning hantera denna. Vi ber dig då att kontakta vårt kundcenter på 0775-771177. 

* Hela buren innehåller samma artikel. 

  • När du fått en produkt istället för den beställda, reklamera produkten du inte fick för att bli krediterad. 
  • Ange sedan det du fått istället, eller för mycket av, och om du vill behålla varan. 
  • Om du fått en väldigt stor mängd fel på din leverans, kontakta vårt kundcenter på 0775-771177 så hjälper vi dig.

    Reklamationen måste rapporteras senast 2 arbetsdagar från leverans

Reklamera här
För er som redan använder Arlas nya E-handel: Reklamera här

Har ni fått en hel sortren bur kan vår transportavdelning hantera denna, fyll i uppgifterna nedan så återkommer vi med ett svar inom kort.

  • När du fått en produkt istället för den beställda, reklamera produkten du inte fick för att bli krediterad. 
  • Ange sedan det du fått istället, eller för mycket av, och om du vill behålla varan. 
  • Om du fått en väldigt stor mängd fel på din leverans, kontakta vårt kundcenter på 0775-771177 så hjälper vi dig.

    Reklamationen måste rapporteras senast 2 arbetsdagar från leverans

Reklamera här
För er som redan använder Arlas nya E-handel: Reklamera här

Har ni fått en hel sortren bur kan vår transportavdelning hantera denna, fyll i uppgifterna nedan så återkommer vi med ett svar inom kort.

På Kundportalen kan ni justera er order ända fram till stopptiden.

Till Mina sidor

På Kundportalen kan ni justera er order ända fram till stopptiden.

Till Mina sidor

Vi skickar ut kundbrev och meddelanden som innehåller viktig information för dig som kund, t.ex. Bristinformation och leveransinformation. Du hittar dessa vid Meddelanden från startsidan eller under Mina sidor -> Inkorg. 

  • Under Mina Sidor -> Inställningar -> Aviseringar har du möjlighet att lägga till aviseringar för att nås av information från Arla. Du kan även välja vilken typ av information du önskar att få aviseringar från och om du vill få ut informationen via sms, e-post eller båda.                                                                                      
  • Vi rekommenderar att du aktiverar aviseringar för att inte missa viktig information. Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade

Meddelanden inkorg

 

 

Har du frågor om ett meddelande eller Kundbrev? Skriv din fråga nedan! 

 

Vi skickar ut kundbrev och meddelanden som innehåller viktig information för dig som kund, t.ex. Bristinformation och leveransinformation. Du hittar dessa vid Meddelanden från startsidan eller under Mina sidor -> Inkorg. 

  • Under Mina Sidor -> Inställningar -> Aviseringar har du möjlighet att lägga till aviseringar för att nås av information från Arla. Du kan även välja vilken typ av information du önskar att få aviseringar från och om du vill få ut informationen via sms, e-post eller båda.                                                                                      
  • Vi rekommenderar att du aktiverar aviseringar för att inte missa viktig information. Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade

Meddelanden inkorg

 

 

Har du frågor om ett meddelande eller Kundbrev? Skriv din fråga nedan! 

 

Använd Kundportalens Mina sidor eller Orderhistorik för att kontrollera er order.

 Till Mina sidor

kontrollera

Använd Kundportalens Mina sidor eller Orderhistorik för att kontrollera er order.

 Till Mina sidor

kontrollera

Önskar du beställa nya frontbilder till din Milkbar? Klicka här

Vid övriga frågor, kontakta oss via formuläret nedan:

Önskar du beställa nya frontbilder till din Milkbar? Klicka här

Vid övriga frågor, kontakta oss via formuläret nedan:

Arla jobbar varje dag med analys av reklamationer för att förebygga dem och därför är det viktigt att rätt orsakskoder används. Har ni även ytterligare information som till exempel produktstämpling så är det mycket värdefullt för oss.

1. Skapa en reklamation

Från startsidan kan du skapa din reklamation

1. Välj Reklamationer-knappen från övre delen av startsidan

 

rek

 

2. Från Reklamations sektionen på startsidan, välj Skapa Reklamation

rek2

 

2. Välj leverans

Klicka på Skapa Reklamation på den leverans du vill skapa din reklamation mot. Du kan även söka på följesedelsnummer, ordernummer etc. för att hitta rätt leverans.

 

rek översikt

Här kan du även se dina tidigare gjorda reklamationer och dess status.

3. Välj produkt

Klicka på Ny Reklamation på den produkt som du vill reklamera.

 

rek5

 

Har du fått fel produkt och hittar inte den i listan? 

När du fått en annan produkt istället för den beställda, välj den produkt du inte fick och välj Fel artikel levererad som orsakskod. Därefter kan du välja om du vill behålla produkten eller inte.

4. Välj orsakskod

Välj den orsakskod som passar bäst in på den anledning till att du vill reklamera produkten. Alla koder kräver olika typer av information och måste fyllas i för att gå vidare med reklamationen. Var god fyll i så detaljerat som möjligt.

Välj sedan hur många produkter du vill vill reklamera. Antalet skrivs i STYCK. Om du vill reklamera en hel kartong ska du därför fylla i antalet produkter i kartongen (6 st, 8 st, 10 st etc), inte bara 1 kartong.

rek8

 

INFO! Om det är en orsakskod som kräver en uppladdad bild kommer du att se delen för bilduppladdning, se nedan exempel.

Nu laddar du upp bilder på det som ska reklameras. Bild på produkten ska tas vid leverans och i anslutning till godsmottagning innan godset förflyttats till säljbar yta.  

Bekräfta sedan att du har laddat upp en bild i det sista steget genom att trycka "JA"

OBS! Om ingen bild laddas upp, du väljer "NEJ" eller om bilden inte uppfyller rätt krav, så

bildrek

5. Granska & skicka in

Här får du se en sammanställning av alla produkter du vill reklamera. Om allt ser bra ut klicka på Skicka.

 

rek11

 

6. Reklamationen är inskickad

Efter du klickat på Skicka kommer sidan stå och ladda en stund, men du kan lugnt byta sida eller stänga ner webbläsaren, din reklamation kommer att hanteras ändå.

Du ser sedan dina tidigare reklamationer med status och detaljer under Reklamationer 

 

rek13

Arla jobbar varje dag med analys av reklamationer för att förebygga dem och därför är det viktigt att rätt orsakskoder används. Har ni även ytterligare information som till exempel produktstämpling så är det mycket värdefullt för oss.

1. Skapa en reklamation

Från startsidan kan du skapa din reklamation

1. Välj Reklamationer-knappen från övre delen av startsidan

 

rek

 

2. Från Reklamations sektionen på startsidan, välj Skapa Reklamation

rek2

 

2. Välj leverans

Klicka på Skapa Reklamation på den leverans du vill skapa din reklamation mot. Du kan även söka på följesedelsnummer, ordernummer etc. för att hitta rätt leverans.

 

rek översikt

Här kan du även se dina tidigare gjorda reklamationer och dess status.

3. Välj produkt

Klicka på Ny Reklamation på den produkt som du vill reklamera.

 

rek5

 

Har du fått fel produkt och hittar inte den i listan? 

När du fått en annan produkt istället för den beställda, välj den produkt du inte fick och välj Fel artikel levererad som orsakskod. Därefter kan du välja om du vill behålla produkten eller inte.

4. Välj orsakskod

Välj den orsakskod som passar bäst in på den anledning till att du vill reklamera produkten. Alla koder kräver olika typer av information och måste fyllas i för att gå vidare med reklamationen. Var god fyll i så detaljerat som möjligt.

Välj sedan hur många produkter du vill vill reklamera. Antalet skrivs i STYCK. Om du vill reklamera en hel kartong ska du därför fylla i antalet produkter i kartongen (6 st, 8 st, 10 st etc), inte bara 1 kartong.

rek8

 

INFO! Om det är en orsakskod som kräver en uppladdad bild kommer du att se delen för bilduppladdning, se nedan exempel.

Nu laddar du upp bilder på det som ska reklameras. Bild på produkten ska tas vid leverans och i anslutning till godsmottagning innan godset förflyttats till säljbar yta.  

Bekräfta sedan att du har laddat upp en bild i det sista steget genom att trycka "JA"

OBS! Om ingen bild laddas upp, du väljer "NEJ" eller om bilden inte uppfyller rätt krav, så

bildrek

5. Granska & skicka in

Här får du se en sammanställning av alla produkter du vill reklamera. Om allt ser bra ut klicka på Skicka.

 

rek11

 

6. Reklamationen är inskickad

Efter du klickat på Skicka kommer sidan stå och ladda en stund, men du kan lugnt byta sida eller stänga ner webbläsaren, din reklamation kommer att hanteras ändå.

Du ser sedan dina tidigare reklamationer med status och detaljer under Reklamationer 

 

rek13

Arla står endast för returer där behovet till retur är orsakat av Arla

Arla står endast för returer där behovet till retur är orsakat av Arla

Jag behåller artikeln