Genom Kundportalen kan du utöver att lägga själva ordern också få en komplett översikt gällande din beställning, från orderläggning till leverans. Detta inkluderar även möjlighet till mejl- eller SMS-aviseringar genom hela flödet.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Lägg en beställning

      Från startsidan, din översikt, tryck på Ny order för att påbörja din beställning. Därefter finns det olika sätt att beställa artiklar.

      Här väljer du sedan önskat leveransdatum

      Levdatum

       

      1. Katalog

      Skriv in önskat artikelnummer eller benämning i sökfältet. Välj hur antal genom att klicka på + och klicka sedan på den gröna kundvagnen för att lägga till artikeln i din varukorg. 

      OBS! Var uppmärksam på lastbärartyp när du beställer artikel t.ex Rullbur, back eller kartong.

      breg

      2. Snabbinmatning

      Skriv in önskat artikelnummer och antal direkt utan att behöva navigera i en lista.

       

      3. Favoritmarkerade artiklar

      Om du har markerat några artiklar som favoriter syns de i denna vy. Du markerar favoriter genom att klicka på hjärtat högst upp till höger av produktbilden. Detta ersätter tidigare funktionen Min beställningslista

      favorit bild

       

      4. Kategorier

      Klicka på knappen nedan för att få fram de olika kategorierna. Välj sedan
      önskad kategori och leta fram din artikel. Här syns även era anbudsartiklar om ni har det. 

      kategori bild

       

      5. EAN-Scanning 

      Du kan nu scanna EAN-koden för den artikel du önskar att beställa. Denna funktion kräver att du använder dig av en enhet med kamera
      t.ex. Mobiltelefon.

      Om artikeln levereras i flera olika kvantiteter och lastbärare kommer du få fram de
      olika varianterna och sedan välja den du önskar

      ean

       

       

       

      Ändra leveransdatum - Pågående order 

      Om du önskar att ändra leveransdatum för en pågående order, kan du nu göra det utan att varukorgen nollställs. Klicka på Ändra datum

      Ändra da

       

      Sammanställning

      Till höger ser du artiklar och summan av din varukorg. Tryck på Nästa för att fortsätta till kassan. Här i orderöversikten kontrollerar och korrigerar du ordern innan du skickar iväg den.

      OBS! Du som kund ansvarar för din order, därför är det viktigt att kontrollera innan ordern skickas. Arla godkänner ej reklamationer på felbeställningar av kund.

      kassa

      Kontrollera

       

       

      När du har kontrollerat ordern och allt ser OK ut, klicka på Skicka order

      Kontrollera/ändra tidigare order 

      Du kan hitta dina tidigare gjorda order från Startsidan -> Order -> Se alla

       

      Orderhistorik

      Här i Orderhistoriken ser du dina tidigare gjorda order och status. Klicka på en order för att se mer detaljer.

      Orderhi

       

      Ändra order 

      Om du önskar att ändra en order, välj Ändra order. Gör sedan dina önskade ändringar t.ex artiklar, antal eller leveransdatum. Skicka sedan iväg ordern på nytt. 

      Ändra

       

       

      Leveranser och serviceorder 

      För att se dina leveransdagar och hantera kommande serviceorder, klicka på "Leveranser och serviceorder" från startsidan.

      Här inne ser du ditt leveransschema och du kan även avboka serviceorder för önskad leveransdag.