Leveranstid, orderkomplettering, reklamationer, felsölkning – det kan finnas många frågor som behöver svar. Här har vi samlat dem alla.

Kontakta Kundsupport

Behöver du komma i direktkontakt med oss? Vi hjälper gärna till med ditt ärende!

Kontaka Kundsupport

 

Hur kan jag se min leveranstid/dag?

  • Du finner din närmsta leveranstid och leveransdag direkt under den gula Börja handla-knappen.
  • Om du vill se fler leveranstider och leveransdagar så hittar du det under Se fler leveranstillfällen, där du kan se åtta veckor framåt.
  • Är du i en aktiv order står leveranstiden ovanför de beställda artiklarna eller till höger i varukorgen.

Information om till exempel brister, orderstatus eller leveransbekräftelser - Hur får jag det?

  • Under kugghjulet uppe till höger när du är inloggad hittar du inställningar.
  • Under inställningar har du möjlighet att lägga till aviseringar för att få information från Arla.
  • Du kan där välja att få ut informationen via sms eller e-post till valda kontaktvägar.

Var hittar jag meddelanden från Arla?

  • Meddelanden finns längst upp till höger i inloggat läge.
  • Under brevikonen hittar du textmeddelanden (t.ex. förseningsinfo), medan dokumentikonen innehåller bifogade filer (t.ex. bristinformation).
  • En röd cirkel indikerar antal olästa meddelanden.

Min beställningslista – hur fungerar den? / Kan jag spara en beställningsmall?

  • Efter att du har tryckt på den gula börja handla-knappen finns Min Beställningslista till höger om Katalog och Snabbinmatning.
  • Här kan du själv skapa och spara din egen lista med artiklar som du brukar beställa, för snabb tillgång vid varje beställning.

Vad är en serviceorder?

  • Arla erbjuder serviceorder för att säkra dig en leverans, om du exempelvis inte har haft möjlighet att skicka din order till oss. Då genereras en automatisk snittorder baserad på din tidigare orderhistorik för den aktuella leveransdagen. Det finns två versioner av serviceorder:
    Hel: Baseras på hela sortimentet
    Del: Baseras på ett vitt sortiment begränsat till mjölk, grädde etc.
  • Notera att en serviceorder inte går att reklamera.
  • Kontakta Kundcenter om du vill ändra din serviceorderuppsättning.