Här har vi samlat kontaktuppgifter, instruktionsfilmer, användarguider och vanliga frågor och svar – allt som du som företagskund kan tänkas behöva!
Är du privatperson? Då ber vi dig istället höra av dig till vår konsumentkontakt.
Vanliga frågor och svar
- Du finner dina leveransdagar och leveranstider direkt under den gröna Ny order-knappen. Där visas dina leveranstillfällen för de kommande 8 veckorna.
- Om du vill se dina kommande leveranser med en registrerad order, välj Se alla vid Leveranser på startsidan. Här ser du dina kommande leveranser. Klicka på en order för att se mer detaljer t.ex beställda artiklar och leveranstid.
- Är du i en aktiv order står leveranstiden ovanför de beställda artiklarna i varukorgen.
- Under Mina Sidor -> Inställningar -> Aviseringar.
- Här har du möjlighet att lägga till aviseringar för att nås av information från Arla. Du kan även välja vilken typ av information du önskar att få aviseringar från och om du vill få ut informationen via sms, e-post eller båda.
- Vi rekommenderar att du aktiverar aviseringar för att inte missa viktig information. Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade
- Du hittar meddelanden vi skickat ut antingen via startsidan Meddelanden -> Se alla eller under Mina sidor -> Inkorg.
- Här hittar du alla meddelanden vi skickar ut med information om t.ex Leveransförseningar och brister.
- Klicka på ett av meddelandena för att se dess innehåll och ev. bifogat dokument.
- En grön cirkel indikerar att meddelandet är oläst.
- Om du administrerar flera enheter från ditt konto kommer du att se alla enheters brev i inkorgen. För att se vilken enhet informationen berör, klicka på ett meddelande så visas det under rubriken.
- Den tidigare "Min beställningslista" har nu ersatts med Favoritmarkerade artiklar. Efter att du har tryckt på den gröna Ny order-knappen och valt leveransdatum hittar du dina Favoritmarkerade artiklar under hjärtat brevid sökrutan för artiklar.
- Du lägger till Favoriter genom att klicka på hjärtat i högra hörnet vid artikeln, för att ta bort en Favorit, klicka på hjärtat igen.
- Här kan du själv skapa och spara din egen lista med artiklar som du brukar beställa, för snabb tillgång vid varje beställning.
- För att skapa en order snabbt med hjälp av dina favoritartiklar så kan du ladda upp en excelfil.
- Ladda ner sortimentslistan under "Mina sidor" och filtrera sedan fram "YES" i kollumnen "Favorites".
- Starta sedan en ny order och välj Excelfil- knappen vid din varukorg.
- Ladda ner mallen och kopiera sedan dina favoritartiklar från sortimentslistan och lägg in i Ordermallen.
- Ladda sedan upp filen för att skapa ordern.

- Arla erbjuder serviceorder för att säkra dig en leverans, om du exempelvis inte har haft möjlighet att skicka din order till oss. Då genereras en automatisk snittorder baserad på din tidigare orderhistorik för den aktuella leveransdagen. Det finns två versioner av serviceorder:
Hel: Baseras på hela sortimentet
Del: Baseras på ett vitt sortiment begränsat till mjölk, grädde etc.
- Notera att en serviceorder inte går att reklamera.
- Kontakta Kundcenter om du vill ändra din serviceorderuppsättning.
Här kan du ladda ner mer information om serviceorder
Ladda ner PDF
Du kan enkelt lägga upp kundportalen (inloggat läge) som en app direkt på din mobil eller surfplatta. Läs mer här!
Öppettider & Kontakt
Mån-fre: 07:00 - 16:00
Lör, sön samt röd dag: 08:00 - 16:00
Kontaktformulär
Visste du att du kan lägga till kund.arla.se som en app på din mobil?
Läs mer