Frågor och svar

Leveranstid, orderkomplettering, reklamationer, felsölkning – det kan finas många frågor som behöver svar. Här har vi samlat dem alla.

Kontakta Kundcenter

Behöver du komma i direktkontakt med oss? Vi hjälper gärna till med ditt ärende!

Kontakta Kundcenter

Funktionalitet på Kundportalen

Startsidan

När du loggar in kommer du direkt till Mina sidor och det är härifrån du tar hand om alla dina ärenden.

Hur fungerar inloggningen?

Du hittar den i webbplatsens övre högra hörn, när du surfar in på kund.arla.se.

Är Arlas kundwebb anpassad för mobil och surfplatta?

Ja, det går lika bra att använda Arla kundportal i den miljön som på en dator.

Var hittar jag mina order?

Du finner alla dina order under fliken ”Alla order”.

Hur kan jag se min leveranstid?

Du finner din leveranstid under fliken ”Mina sidor” och ”Skapa ny order”. Är du i en aktiv order står leveranstiden ovanför de beställda artiklarna eller till höger i varukorgen. 


Order

Kan jag komplettera min order till i morgon?

Du kan lägga till och ta bort artiklar fram till din orderstopptid. Under "Skapa ny order" eller "Alla order" kan du antingen skapa en ny, eller fortsätta i en pågående order. Här ser du också din orderstopptid.

Hur ändrar jag min stående order?

Under fliken "Alla order" kan du hitta din stående order för nästa leveranstillfälle. Ordern laddas upp en vecka innan leverans och du kan lägga till och ta bort artiklar fram till din ordinarie orderstopptid. Vill du ändra på din fasta stående order behöver du kontakta Kundcenter 0775-77 11 77, så hjälper vi dig.

Kan jag få leverans av min stående order vid storhelg?

Till de större helgerna levererar vi inte stående order, önskar du leverans så är det bara att kontakta Kundcenter så hjäl-per vi dig med att aktivera din order. Om du är osäker på om du kommer få din stående order den aktuella helgen, hittar du information under fliken "Dokument".

Jag har missat min orderstopptid! Kan jag lägga en order ändå?

Om du har missat din orderstopptid, kontakta Kundcenter 0775-77 11 77, så försöker vi hjälpa dig.

Hur gör jag för att skriva ut min order?

Klicka på den order som du vill skriva ut. Tryck sedan på utskriftsikonen som du hittar till höger ovanför din order.

Var finns min beställningslista och hur fungerar den?

"Min beställningslista" hittar du till höger om fliken "Artiklar", när du är inne i en aktiv order. För att ändra i listan klickar du på "Redigera" där du kan lägga till och ta bort artiklar.

Vad är en serviceorder?

Arla erbjuder serviceorder för att säkra dig en leverans, om du exempelvis inte haft möjlighet att skicka din order till oss. Det finns två versioner av serviceorder. Serviceorder hel som baseras på hela sortimentet och serviceorder del som baseras på ett begränsat sortiment. Kontakta Kundcenter om du har frågor om detta.

Kan jag få en indikation om när orderstopptiden börjar ta slut? 

Ja, det finns en funktion som räknar ner när fem minuter återstår.


Leverans

Var är min leverans?

Under fliken 'Dokument' ser du om det är några kända leveransförseningar. Finns ingen information, kontakta Kundcenter så hjälper vi dig.

Jag saknar min följesedel, kan ni skicka en kopia?

Under 'Alla Order' och fliken 'levererade' finns dina följesedlar. Om du inte hittar den saknade följesedeln går det bra att e-posta Kundcenter, så skickar vi en kopia till dig.

Jag saknar varor på min leverans, är de på väg?

Kontakta Kundcenter på telefon så hjälper vi dig att spåra de varor som inte har levererats. För att underlätta sökandet, tänk på att ringa så nära lossningstid som möjligt. Det är också bra om du kan uppge kollinummer och/ eller de produkter det gäller.


Reklamation och returer

Varför är reklamationen inte gjord?

Bedömning av reklamationen görs ute på mejeriet, om reklamationen avslås så kontaktar vi dig eller så kan du själv följa ditt ärende på h'r på webben när du är inloggad. När reklamationen godkänts krediteras den på separat kreditfaktura. Saknar du en reklamation går det bra att kontakta Kundcenter via mail eller telefon, så hjälper vi dig.

Jag saknar rabatt på en artikel, kommer ni att kreditera mig?

Om du saknar rabatt på en eller flera artiklar så får du gärna kontakta Kundcenter via e-post eller telefon. Vi undersöker vad som har hänt och krediterar dig om du fått ett felaktigt pris.

Jag har beställt en artikel men fått en annan levererad, hur gör jag nu?

Om du har fått en annan artikel än den som står på följesedeln så gör du en reklamation här på webben, på den saknade varan. Du kan då också välja att behålla den felaktigt levererade produkten när du reklamerar. 

Om du däremot vill returnera varan, så ställer du fram den till chauffören för att tas i retur, vid nästa leveranstillfälle. Har du blivit debiterad för en artikel som du inte känner igen att du har beställt så behöver du ringa till Kundcenter och stämma av innan du reklamerar. Du kan läsa mer om hur du går tillväga vid returer.


Vanliga frågor & svar

Var hittar jag min beställningstablå?

När du loggar in finns din version av beställningstablå i pdf-format under fliken dokument. Tablån finns där tillgänglig för att sparas ner och skrivas ut.

Hur ser jag mina nästkommande leveranstillfällen?

När du loggat in på ”Mina sidor” finns dina nästkommande leveransdatum under ”Skapa ny order”. Under ”Visa alla leveransdatum” kan du se dina leveranstillfällen från och med denna vecka och fem veckor framåt.

Information om brister på min order, hur får jag det?

Under Inställningar när du är inloggad har du möjlighet att lägga till aviseringar för att få bristinformation under valet ”order bekräftad”. Du kan då välja att få ut informationen via sms eller e-post när ordern är bekräftad till valda kontaktvägar.

Hur lägger jag till mina kontaktvägar för utskick via e-post och sms?

Under inställningar på Kundportalen finner ni era Kontaktuppgifter. Fyll i mobilnummer för sms och mejladress.

Information om långvariga brister, hur får jag det?

Arla skickar ut kundbrev med information om långvariga brister via e-post eller sms till de kontaktvägar ni fyllt i här på webbplatsen.

Jag behöver komma i kontakt med min säljare, hur gör jag?

Saknar du kontaktuppgifter till din säljare kan du kontakta Kundcenter, så hjälper vi dig med detta.

Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?

Om du vill ha en specifik faktura skickad till dig, vänligen kontakta Kundcenter.

Tekniskt fel vid inloggning, hur gör jag?

I de flesta fall är det ett fel som kan lösas genom att rensa cookies och webbhistorik (cache) i din webbläsare och sedan starta om webbläsaren. 

Så gör du

Chrome Internet Explorer Firefox Safari

Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

Klicka på "Logga in" längst upp till höger och därefter på "Hjälp med lösenord". Ange sedan ditt kundnummer och klicka på knappen "Skicka nytt lösenord". Ett nytt lösenord kommer att skickas till den e-postadress du angett i din profil. Kontakta kundcenter på 0775-77 11 77 om du behöver hjälp.

Var hittar jag prisuppgifter på artiklar?

Du hittar enkelt priset på dina artiklar när du lägger din beställning här på vår webbplats.

Var hittar jag mina följesedlar?

När du loggat in på Kundportalen klickar du dig in på ”Alla order”. Klicka sedan vidare på fliken ”Levererade”. Där hittar du dina följesedlar.

Kundcenter

Kontakta oss via kontaktformuläret nedan, vi svarar senast inom en arbetsdag.

Kundcenter har öppet: 
Mån-fre: 07.00-17.00
Lör, sön samt röd dag: 08.00-17.00

Vi på Arla svarar gärna på dina frågor.

0775-77 11 77

Läs vanliga frågor och svar här.

Dina kontaktuppgifter

Till toppen