Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren kring din order, leverans eller faktura.

Ny funktionalitet på Kundportalen

Order

  • Du kan ändra, lägga till och ta bort artiklar fram till din orderstopptid. På sidan "Mina Order" eller "Ny Order" kan du antingen skapa en ny, eller fortsätta i en pågående order. Här ser du också din orderstopptid.

  • Under fliken "mina order" kan du hitta din stående order för nästa leveranstillfälle. Ordern laddas upp en vecka innan leverans och du kan lägga till och ta bort artiklar fram till din ordinarie orderstopptid.
    Vill du ändra din grundorder så behöver du kontakta Kundcenter 0775-77 11 77, så hjälper vi dig.

  • Till de större helgerna levererar vi inte stående order, önskar du leverans så är det bara att kontakta Kundcenter så hjälper vi dig med att aktivera din order!
    Om du är osäker på om din stående order har laddats den aktuella helgen så hittar du information under fliken 'Meddelanden' på din profil.

  • Om du har missat din orderstopptid, kontakta Kundcenter 0775-77 11 77, så försöker vi hjälpa dig!

  • Klicka på den order som du vill skriva ut. Tryck sedan på utskriftsikonen som du hittar längre ned på sidan. 

  • Min beställningslista finns under fliken längst upp på sidan Aktiv order. För att ändra i listan klickar du på Redigera. Läs mer om hur det fungerar i Orderguiden.

  • Om du backar ut från sidan "Tack för din order" visas föregående sida som är den redan skickade varukorgen. Det går inte att skicka den igen och ett felmeddelande visas. Gå till Mina order om du vill kontrollera att ordern är skickad.

  • Arla erbjuder serviceorder. Syftet är att säkra din leverans, t ex om du inte haft möjlighet att skicka din order till oss. Det finns två versioner av serviceorder, serviceorder hel som baseras på hela sortimentet och serviceorder del som baseras på ett begränsat sortimentet. Kontakta Kundcenter om du har frågor om detta.

Leverans

  • Under fliken 'Meddelanden' kan du se om det är några kända leveransförseningar på din rutt. Hittar du ingen information där kan du kontakta Kundcenter, så hjälper vi dig.

  • Under 'Mina Ordrar' och fliken 'levererade' kan du hitta din följesedel. Om du inte hittar den saknade följesedeln går det bra att maila Kundcenter, så skickar vi följesedeln till dig på mail eller fax.
    Behöver du ha din följesedel brådskande så rekommenderar vi att du kontaktar Kundcenter på telefon.

  • Ibland kan en en bur eller pall bli kvar på bilen eller mejeriet, eller vara på väg ut med ett hjälplass. Kontakta Kundcenter på telefon så hjälper vi dig att spåra de varor som inte har levererats! Tänk på att ringa så nära lossningstid som möjligt, det underlättar våra möjligheter att spåra godset.

Reklamation och Returer

  • Bedömning av reklamationen görs ute på mejeriet, om reklamationen avslås så kontaktar vi dig normalt inom tre arbetsdagar efter återsändningsdatum. När reklamationen godkänts krediteras den på separat kreditfaktura.
    Saknar du en reklamation går det bra att kontakta Kundcenter via mail eller telefon, så hjälper vi dig.

  • Om du saknar rabatt på en eller flera artiklar så får du gärna kontakta Kundcenter via mail eller telefon, så reder vi ut vad som har hänt och krediterar dig det felaktiga priset.  

  • Om du har fått en annan artikel än det som står på följesedeln så skriver du en reklamation på den saknade varan samt ställer fram den felaktiga för retur, chauffören tar med sig varan tillbaka vid nästa leveranstillfälle. Har du blivit debiterad för en artikel som du inte känner igen att du har beställt så behöver du ringa till Kundcenter och stämma av innan du reklamerar.
    För mer information om hur du går tillväga vid returer- se sidan 'Guide till returer'.

Vanliga frågor & svar

Kundcenter

Kontakta oss via kontaktformuläret nedan, vi svarar senast inom en arbetsdag.

Kundcenter har öppet: 
Mån-fre: 07.00-17.00
Lör, sön samt röd dag: 08.00-17.00

Vi på Arla svarar gärna på dina frågor.

0775-77 11 77

Läs vanliga frågor och svar här.

Dina kontaktuppgifter

Till toppen