Följ upp reklamation

Under fliken Reklamationer kan du se alla dina reklamationsärenden.

Översikt över dina reklamationer

Under fliken Reklamationer ser du alla dina reklamationsärenden. Du kan använda sökfunktionen för att söka efter en specifik reklamation och klicka på den för mer information.

Mina reklamationsärenden

Här får du information om alla dina reklamationer. Så här läser du statusraden:

  • Mottagen – reklamationen är mottagen men ännu inte behandlad.
  • Mottagen, inväntar retur av gods – reklamationen är mottagen och behandlas när godset kommit i retur med retursedeln.
  • Godkänd – alla rader på reklamationen är godkända och kreditfakturan är skapad.
  • Godkänd med avvikelser - reklamationen har godkända och avslagna rader, kreditfakturan är skapad.
  • Avslagen – alla rader på reklamationen har fått avslag, ingen kreditfaktura skapas, orsaken till avslaget syns i detaljvyn.

Statusen uppdateras i samband med att kreditfakturan skapas, dvs dagligen om du är dagsfakturerad, veckovis om du är veckofakturerad osv.

Skriv ut

När du klickat på en reklamation visas detaljerad information. Här kan du också skriva ut reklamationen.

Vill du få ett meddelande när en reklamation är handlagd? Gå till Min profil och fliken för Kontoinställningar. Under Avisering, kryssa i vid Krediteringar och returer och välj att få aviseringen via e-post eller SMS.

Kundcenter

Kontakta oss via kontaktformuläret nedan, vi svarar senast inom en arbetsdag.

Kundcenter har öppet: 
Mån-fre: 07.00-17.00
Lör & sön: 08.00-17.00

Vi på Arla svarar gärna på dina frågor.

0775-77 11 77

Läs vanliga frågor och svar här.

Dina kontaktuppgifter

Till toppen