Lite härligare frukost på Scandic Grand Central

Lite härligare frukost på Scandic Grand Central

Scandic Grand Central vill att gästerna både ska tycka om och tycka till om frukosten. Med god kvalitet, läcker uppdukning och lyhörd personal ger man turister och affärsresenärer en riktig smakstart på Stockholmsbesöket. Marina Lundblad är ansvarig för mat och dryck på hotellet. 

Vi vill att alla som jobbar här känner att frukosten är den viktigaste måltiden, i princip alla våra gäster äter ju den.

– Vi vill att alla som jobbar här känner att frukosten är den viktigaste måltiden, i princip alla våra gäster äter ju den. Vi är också noga med att lyssna på våra gäster och ta deras åsikter på allvar. Vi frågar dem i matsalen och ibland ger vi dem papper och penna och ber dem skriva ner synpunkter.

Vad är viktigt för en lyckad hotellfrukost?

– Det ska kännas lite extra oavsett om man är turist eller affärsresenär. Frukostlyx kan exempelvis vara en nybakad pain au chocolat eller ett stort utbud av morgontidningar. Färskpressad juice är ett annat måste och vi gör en egen granola som är mycket omtyckt. Till den serverar vi fil och olika sorters yoghurt, Arlas smaksatta är väldigt populära just nu.

 

– Påläggen är såklart också viktiga. Bland annat har vi satsat på olika ostar och sedan drygt ett halvår har vi Arlas ostrondell i serveringen. Det är en skivmaskin med tråd som står på en rund platta med plats för två ostar. Upp mot 60 procent av våra ostar skärs där och den har blivit väldigt lyckad för oss.

Vilka andra frukosttips har du?

– Se över flödet så att det inte blir köer och fastna inte i hur ni har det. Försök se frukosten med nya ögon varje dag. Och glöm inte att hälsa gästerna med ett ordentligt ”God morgon”.

Kundcenter

Kontakta oss via kontaktformuläret nedan, vi svarar senast inom en arbetsdag.

Kundcenter har öppet: 
Mån-fre: 07.00-17.00
Lör & sön: 08.00-17.00

Vi på Arla svarar gärna på dina frågor.

0775-77 11 77

Läs vanliga frågor och svar här.

Dina kontaktuppgifter

Till toppen