Vi är glada att meddela att from den 19 januari 2021 behöver du som gör en reklamation att endast göra det på Arlas Kundportal!

Hanteringen av reklamationer i dubbla system har identifierats som ett stort förbättringsområde i samtal med butiker och andra kundundersökningar. Den stora frustrationen har legat i att man behövt göra en reklamation på Arlas Kundportal och även uppdatera saldot i AOB.

Därför är det fantastiskt kul att vi nu kan lansera en lösning där administrationen med en reklamation kan halveras! Efter att en reklamation registrerats i Arlas Kundportal kommer justeringen av saldo i AOB att ske automatiskt. Du som registrerar reklamationer behöver därmed enbart göra den på Arlas Kundportal och sedan är det färdigt.

När reklamationen är ifylld och sparad på Arlas Kundportal skickar Arla vidare ett elektroniskt meddelande till ICA vilket uppdaterar saldot i AOB direkt, dvs har du reklamerat 2st konsumentförpackningar Arla Vaniljyoghurt 1L så minskas ditt saldo i AOB automatiskt med 2st.   

Lansering av nyheten sker i samband med AOB release tisdag 19 januari kl 08:00.