Utveckling av Arlas kundwebb, vi har ett resultat

I mars bad vi er kunder att göra er röst hörd och ta chansen att påverka hur vi utvecklar Arlas kundwebb. Vi fick många bra svar och förslag. Här presenterar vi resultatet.

På Arlas kundwebb strävar vi alltid efter att ge våra kunder bästa möjliga service. Därför bad vi er tidigare i år att hjälpa oss hur vi på bästa sätt kan utveckla kundwebben att bli ännu bättre.

Förslagen sorterades och vi fem olika områden:

  • Bättre information och tips om hur man använder webben
  • Möjlighet att välja ersättningsartikel
  • Att enklare välja/ändra leveransdag
  • Förbättrad reklamationshantering
  • Se produktbilder vid beställning

Utifrån de förslagen bad vi er prioritera vilka ni tyckte var viktigast och hur ni önskade att lösa dessa.

De två förslag som ni prioriterade högst var: möjlighet att välja ersättningsartikel och produktbild vid beställning.

Tanken var att börja med utvecklingen kring produktbild men efter att ha gått igenom detta bestämde vi oss för att ta helhetsgrepp kring orderflödet. Tillsammans med våra webbutvecklare har vi nu tagit fram en exempelskiss på hur det skulle kunna se ut: 

Arla orderflödeexempel

Det här kommer att bli ett lite större projekt än vad vi tänkt oss men vi hoppas att det kommer att leda till en bättre upplevelse för våra kunder. Vår förhoppning är att vara klara med arbetet under hösten 2018.

Tack för er feedback och vi hörs snart igen!

Kundcenter

Kundkontakt via e-post
Kontakta oss via kontaktformuläret nedan, vi svarar senast inom en arbetsdag.

Kundcenter har öppet: 
Mån-fre: 07.00-17.00
Lör, sön samt röd dag: 08.00-17.00

0775-77 11 77

Konsumentfrågor/privatperson?
Arla Forum har öppet mån-fre 13.00-16.00
Kontakta oss

020-99 66 99

Läs vanliga frågor och svar här.

Dina kontaktuppgifter

Till toppen